Instrukcja konfiguracji uwierzytelniania dwuskładnikowego dla kont @365.sum.edu.pl

W razie problemów ze skonfigurowaniem usługi proszę o kontakt na adres mailowy: domena@sum.edu.pl

Szczegółowa instrukcja:

  1. Otwórz stronę internetową https://www.office.com/
  2. W celu zalogowania się wpisz nazwę użytkownika i hasło (xxxxxxx@365.sum.edu.pl)
  3. W kolejnym oknie zostanie wyświetlona informacja „Potrzeba więcej informacji
    wybieramy „Dalej

    Okno logowania z punktu trzeciego.

  4. Zostaniemy poproszeni o instalację aplikacji „Microsoft Authenticator”.
    Wykonujemy ją w TELEFONIE.

    Prosba o instalację aplikacji „Microsoft Authenticator”.

    Odszukujemy w sklepie Play lub  App Store aplikację „Microsoft Authenticator” – wykonujemy instalację, następnie dokonujemy pierwszego uruchomienia i wyrażamy niezbędne zgody.

    Wybieramy „Zeskanuj kod QR” lub jeżeli opcja ta nie jest dostępna to „Dodaj konto służbowe”, a następnie „Zeskanuj kod QR”

    Wybieramy „Zeskanuj kod QR” lub jeżeli opcja ta nie jest dostępna to „Dodaj konto służbowe”, a następnie „Zeskanuj kod QR” (nie podajemy loginu i hasła do konta).
  5. Wracamy do komputera i w przeglądarce klikamy przycisk „Następne” do momentu wyświetlenia kodu QR.



  6.  Po zeskanowaniu kodu QR wybieramy w przeglądarce „Następne” i zostaniemy poproszeni o przepisanie do aplikacji telefonu dwóch cyfr wyświetlanych w oknie przeglądarki.


    Wybieramy w przeglądarce „Następne” i zostaniemy poproszeni o przepisanie do aplikacji telefonu dwóch cyfr wyświetlanych w oknie przeglądarki.

  7. Po poprawnym przepisaniu kodu do aplikacji w telefonie, na ekranie komputera zostanie wyświetlony komunikat informujący o powodzeniu procesu konfiguracji. Klikamy w przycisk „Następne” i dalej „Gotowe”.


  8. Konto pojawi się również w aplikacji „Microsoft Authenticator”.